Detail kurzu

Inventarizace majetku a závazků • důležitá součást přípravy na účetní závěrku k 31. 12. 2023 • prezenčně i on-line v Olomouci

ANAG, spol. s r.o.

Popis kurzu

Zkušený lektor vás podrobně seznámí s danou problematiku.

Obsah kurzu

  • praktický výklad inventarizace majetku a závazků v návaznosti na ustanovení zákona č. 563/1991 Sb., o účetnictví, ve znění pozdějších předpisů se zaměřením na konkrétní postupy a nejčastější nejasnosti, včetně postupů účtování inventarizačních rozdílů
  • stručná rekapitulace předpisů pro rok 2023, cíle inventarizace
  • požadavky na průkaznost účetnictví • inventarizace majetku a závazků • členění majetku a závazků • oceňování majetku a závazků • nejčastější chyby, které se stále vyskytují při inventarizaci
  • inventarizační písemnosti – inventurní soupis a jeho náležitosti
  • výsledky inventarizace
  • postupy účtování inventarizačních rozdílů
  • úschova inventarizačních písemností
  • smlouvy o odpovědnosti za svěřené prostředky
  • vymezení odpovědnosti a pravomoci osob podílejících se na inventarizaci – dle vnitřního kontrolního systému
  • plán inventur a harmonogram účetní závěrky za rok 2023 • zapracování rozhodného dne
  • inventarizační komise • určení zodpovědnost členů komisí
  • realizace fyzických a dokladových inventur • možnosti využití výstupů z účetnictví jako podkladů pro inventarizaci
  • příklady inventarizačních evidencí • inventurní evidence jako podklad pro sestavení inventurních soupisů • pomocná evidence a jiná evidence
  • příklady inventarizačních rozdílů zjištěných při inventarizaci a jejich zúčtování
  • příprava účetních záznamů
  • zajištění údajů z katastru nemovitostí pro potřeby ověření správnosti všech údajů zachycených v účetnictví – příklady kontrolovaných údajů
  • kontrola správnosti ocenění aktiv, pasiv i podrozvahových účtů
  • kontrola správnosti odpisového plánu
  • zůstatková hodnota • počet let, které ještě zbývají k odpisu majetku • zbytková hodnota
  • ověření fyzické existence majetku • inventarizace majetku v držení jiných osob a inventura majetku cizího
  • provedení dokladové inventury, příprava vzájemného odsouhlasení pohledávek a závazků s věřiteli a dlužníky, příklad textu dopisu a návrhy na postupy při ověření shody
  • inventurní soupisy • dodatečné inventurní soupisy
  • příklady příloh inventurních soupisů • podpisové záznamy zodpovědných osob
  • definice inventarizačních rozdílů • příklady nejčastěji zjištěných rozdílů • kdy odvést DPH ze zjištěných rozdílů • stanovisko MFČR k novele zákona o DPH
  • rozdíly ve způsobu a termínech jejich vypořádání, odpovědnost za zjištěné rozdíly, náhrady škod, informace v inventarizační zprávě
  • příklad časového postupu činností prováděných od sestavení inventurní evidence až po sestavení inventurního soupisu
  • DOTAZY na lektora můžete posílat během přednášky přes tlačítko Q&A (otázky a odpovědi)
  • FAKTURY zasíláme e-mailem v den konání webináře (u on-line) nebo je obdržíte v den konání u prezence

Cílová skupina

Určeno pro: účetní, pracovníky účetních a poradenských firem, auditory, ekonomické pracovníky, majitele firem, pracovníky odpovědné za přípravu a provedení inventarizace, pro pracovníky kontrolních oddělení, pro všechny, kteří se potřebují orientovat v této problematice.
Poznámka k ceně

Sendvič (Bageta), káva, čaj, nealko.

Hodnocení




Organizátor