Detail kurzu
Inventarizace majetku a závazků • důležitá součást přípravy na účetní závěrku k 31. 12. 2023 • prezenčně i on-line v Olomouci
ANAG, spol. s r.o.
Popis kurzu
Zkušený lektor vás podrobně seznámí s danou problematiku.
Obsah kurzu
- praktický výklad inventarizace majetku a závazků v návaznosti na ustanovení zákona č. 563/1991 Sb., o účetnictví, ve znění pozdějších předpisů se zaměřením na konkrétní postupy a nejčastější nejasnosti, včetně postupů účtování inventarizačních rozdílů
- stručná rekapitulace předpisů pro rok 2023, cíle inventarizace
- požadavky na průkaznost účetnictví • inventarizace majetku a závazků • členění majetku a závazků • oceňování majetku a závazků • nejčastější chyby, které se stále vyskytují při inventarizaci
- inventarizační písemnosti – inventurní soupis a jeho náležitosti
- výsledky inventarizace
- postupy účtování inventarizačních rozdílů
- úschova inventarizačních písemností
- smlouvy o odpovědnosti za svěřené prostředky
- vymezení odpovědnosti a pravomoci osob podílejících se na inventarizaci – dle vnitřního kontrolního systému
- plán inventur a harmonogram účetní závěrky za rok 2023 • zapracování rozhodného dne
- inventarizační komise • určení zodpovědnost členů komisí
- realizace fyzických a dokladových inventur • možnosti využití výstupů z účetnictví jako podkladů pro inventarizaci
- příklady inventarizačních evidencí • inventurní evidence jako podklad pro sestavení inventurních soupisů • pomocná evidence a jiná evidence
- příklady inventarizačních rozdílů zjištěných při inventarizaci a jejich zúčtování
- příprava účetních záznamů
- zajištění údajů z katastru nemovitostí pro potřeby ověření správnosti všech údajů zachycených v účetnictví – příklady kontrolovaných údajů
- kontrola správnosti ocenění aktiv, pasiv i podrozvahových účtů
- kontrola správnosti odpisového plánu
- zůstatková hodnota • počet let, které ještě zbývají k odpisu majetku • zbytková hodnota
- ověření fyzické existence majetku • inventarizace majetku v držení jiných osob a inventura majetku cizího
- provedení dokladové inventury, příprava vzájemného odsouhlasení pohledávek a závazků s věřiteli a dlužníky, příklad textu dopisu a návrhy na postupy při ověření shody
- inventurní soupisy • dodatečné inventurní soupisy
- příklady příloh inventurních soupisů • podpisové záznamy zodpovědných osob
- definice inventarizačních rozdílů • příklady nejčastěji zjištěných rozdílů • kdy odvést DPH ze zjištěných rozdílů • stanovisko MFČR k novele zákona o DPH
- rozdíly ve způsobu a termínech jejich vypořádání, odpovědnost za zjištěné rozdíly, náhrady škod, informace v inventarizační zprávě
- příklad časového postupu činností prováděných od sestavení inventurní evidence až po sestavení inventurního soupisu
- DOTAZY na lektora můžete posílat během přednášky přes tlačítko Q&A (otázky a odpovědi)
- FAKTURY zasíláme e-mailem v den konání webináře (u on-line) nebo je obdržíte v den konání u prezence
Cílová skupina
Určeno pro: účetní, pracovníky účetních a poradenských firem, auditory, ekonomické pracovníky, majitele firem, pracovníky odpovědné za přípravu a provedení inventarizace, pro pracovníky kontrolních oddělení, pro všechny, kteří se potřebují orientovat v této problematice.
Poznámka k ceně
Sendvič (Bageta), káva, čaj, nealko.
Hodnocení
Organizátor

Podobné kurzy
podle názvu a lokality