Detail kurzu
CENOVĚ ZVÝHODNĚNÝ BALÍČEK: Paliativní péče
Středisko vzdělávání s.r.o.
Popis kurzu
Víte, jak mapovat potřeby paliativního pacienta a společně s ním formulovat cíle péče? Chcete vědět, jak komunikovat s umírajícím a jeho rodinou? Objednejte si náš cenově zvýhodněný balíček a ušetříte. Balíček se skládá ze dvou samostatných vzdělávacích programů, jejichž absolvováním získáte ucelené informace o metodách a technikách využívaných v arteterapii. Balíček zahrnuje:1) Paliativní péče v sociálních a zdravotnických službách (24 vyuč. hodin) 2) Komunikace v paliativní péči (16 vyuč. hodin) V kurzech se naučíte nejen jak komunikovat s paliativním pacientem a jeho příbuznými, ale seznámíte se také například s principy paliativní péče či tvorbou efektivního plánu péče, který zahrnuje pacienta i jeho rodinu. Školení Vám bude uznáno do dalšího vzdělávání v sociálních službách v celkovém rozsahu 40 hodin.
Obsah kurzu
Vzdělávací program: Paliativní péče v sociálních a zdravotnických službách (24 vyuč. hodin)
1. Identifikace cílů paliativní péče2. Odborné sociální poradenství v paliativní péči
3. Plánování péče
4. Týmy v paliativní péči
5. Komunikační techniky
6. Sebepéče
7. Řešení jednotlivých kazuistik
8. Prožívání konce života
9. Problematika psychických, duchovních a kulturních aspektů paliativní péče
10. Postupy při doprovázení nemocných
11. Etická pravidla při péči o umírajícího, komunikace s pozůstalými – jejich přání a potřeby
12. Řešení jednotlivých kazuistik
Vzdělávací program: Komunikace v paliativní péči (16 vyuč. hodin)
1. Úvod do tématu
2. Komunikace s paliativním uživatelem a jeho blízkými po sdělení nepříznivé zprávy
- porozumění informacím
- práce s emocemi
- mapování situace
- cíl péče
4. Komunikace s dětmi v paliativní péči
- komunikace v paliativní péči dle věkových skupin
- konverzace, rozhovor, konflikt
- asertivita, pasivita, agresivita, manipulace
- sdělování nepříznivé zprávy - SPIKES protokol
- mapování informací od klienta
- získávání klienta pro spolupráci
- předání konkrétních informací
- poskytnutí emoční podpory klientovi
Cílová skupina
Pracovníci v sociálních službách.V ceně výukové materiály a občerstvení.