Detail kurzu

Pedagogická diagnostika a formativní hodnocení pro učitele

Institut celoživotního vzdělávání - Mendelova univerzita v Brně

Popis kurzu

Účastníci:

  • si prohloubí vlastní dovednosti při zachycení varovných signálů během pedagogické práce se žákem;
  • si prohloubí dovednosti při užívání konkrétních metod pedagogické diagnostiky;
  • rozšíří si vlastní znalosti o rejstříku metod pedagogické diagnostiky;
  • získají vyšší jistotu při volbě adekvátního postupu v pedagogické diagnostice;
  • porozumí jednotlivým funkcím hodnocení;
  • získají vyšší jistotu v popisném (nehodnotícím) způsobu podání reflexe;
  • rozšíří si znalosti o metodách formativního hodnocení;
  • získají prožitek z použití formativního hodnocení v modelových situacích.

Obsah kurzu

  • Pedagogická diagnostika – základní terminologie, postavení pedagogické diagnostiky v systému péče o žáka/žáka se speciálními vzdělávacími potřebami.
  • Fáze, varovné signály v diagnostice učitele.
  • Metody pedagogické diagnostiky a možnosti jejich využití v různých pedagogických situacích, praktické užití v modelových situacích. 
  • Funkce hodnocení ve vyučování. Efektivní zpětná vazba, popisná komunikace, práce s chybou.
  • Formativní hodnocení – metody, ukázky, modelové situace s využitím konkrétních způsobů reflexe a formativního hodnocení. 
  • Příklady dobré praxe, reflexe aktivit z modelových situací za využití postupů formativního hodnocení.

Cílová skupina

Kurz je určen pro tyto skupiny samostatně:

  • učitelé 1. stupně ZŠ a vychovatelé
  • učitelé 2. stupně ZŠ a učitelé SŠ

Kurz je akreditován v systému Dalšího vzdělávání pedagogických pracovníků u MŠMT ČR.

Certifikát osvědčení o absolvování kurzu (akreditace DVPP)
Hodnocení




Organizátor