Detail kurzu
Pedagogická diagnostika a formativní hodnocení pro učitele
Institut celoživotního vzdělávání - Mendelova univerzita v Brně
Popis kurzu
Účastníci:
- si prohloubí vlastní dovednosti při zachycení varovných signálů během pedagogické práce se žákem;
- si prohloubí dovednosti při užívání konkrétních metod pedagogické diagnostiky;
- rozšíří si vlastní znalosti o rejstříku metod pedagogické diagnostiky;
- získají vyšší jistotu při volbě adekvátního postupu v pedagogické diagnostice;
- porozumí jednotlivým funkcím hodnocení;
- získají vyšší jistotu v popisném (nehodnotícím) způsobu podání reflexe;
- rozšíří si znalosti o metodách formativního hodnocení;
- získají prožitek z použití formativního hodnocení v modelových situacích.
Obsah kurzu
- Pedagogická diagnostika – základní terminologie, postavení pedagogické diagnostiky v systému péče o žáka/žáka se speciálními vzdělávacími potřebami.
- Fáze, varovné signály v diagnostice učitele.
- Metody pedagogické diagnostiky a možnosti jejich využití v různých pedagogických situacích, praktické užití v modelových situacích.
- Funkce hodnocení ve vyučování. Efektivní zpětná vazba, popisná komunikace, práce s chybou.
- Formativní hodnocení – metody, ukázky, modelové situace s využitím konkrétních způsobů reflexe a formativního hodnocení.
- Příklady dobré praxe, reflexe aktivit z modelových situací za využití postupů formativního hodnocení.
Cílová skupina
Kurz je určen pro tyto skupiny samostatně:
- učitelé 1. stupně ZŠ a vychovatelé
- učitelé 2. stupně ZŠ a učitelé SŠ
Kurz je akreditován v systému Dalšího vzdělávání pedagogických pracovníků u MŠMT ČR.
Certifikát
osvědčení o absolvování kurzu (akreditace DVPP)