Detail kurzu

CENOVÉ VYJEDNÁVÁNÍ pro dodavatele

Studio W s.r.o.

Popis kurzu

Naším cílem je vysoká efektivita a praktický přínos pro Vás, účastníky našich seminářů.

Obsah kurzu

Určeno pro obchodníky (obchodní zástupce, manažery pro klíčové zákazníky, prodejce), vyjednavače, obchodní manažery a všechny, kteří občas musí o ceně vyjednávat. Cíl: Absolventi tréninku budou podstatně lépe zvládat pro mnohé kritickou fázi obchodního vyjednávání – vyjednávání o ceně. Naučí se účinně čelit i tvrdému tlaku na snižování ceny, a to prostřednictvím zasazení vyjednávání do jiného rámce. Tím, že budou ve vyjednávání aktivní, nebudou jen zoufale odrážet zákazníkův tlak, ale budou pracovat s cenou systematicky. Naučí se argumentovat ve věci ceny, nebudou se bát svou cenu sdělit, vyšší cenu nebudou považovat za nevýhodu bránící prodeji, ale dokážou ji chápat v širších souvislostech. Obsah: * Vliv ceny na rozhodování o koupi, souvislost ceny a přínosu služby či výrobku pro spotřebitele či uživatele * Emoce a racionalita v rozhodování * Fáze vyjednávání, kdy hovořit o ceně * Proč přesunout vyjednávání o ceně až na závěr jednání a jak toho dosáhnout * Argumentace – konstrukce argumentů, jejich načasování: má-li můj výrobek či služba pro zákazníka unikátní přínos, pak mám šanci vyjednávat o ceně * Argumentace benefitem pro zákazníka * Cenové námitky a jejich zvládání * Nejčastější námitky vztahující se k ceně: * Reakce na námitku „Je to drahé.“ * Reakce na námitku „Konkurence mi nabízí úplně totéž co Vy, ale za nižší cenu.“ * A další námitky * „Cena je to jediné, na čem záleží“ – častý a fatální omyl mnoha vyjednavačů, techniky, jak se tohoto svazujícího mýtu zbavit * „Kdybychom byli levnější, tak bychom toho prodali mnohem více“ – způsoby překonání této škodlivé představy aneb „jsou ti nejlevnější skutečně vždy těmi nejúspěšnějšími?“ * Konkrétní postupy, techniky a triky pro zvládání cenového nátlaku * Sleva jako sice ten nejjednodušší, ale také drahý a mnohdy naprosto zbytečný způsob, jak dostat zakázku * Vliv slevy na výslednou marži * Práce s ústupky v cenovém vyjednávání * Nejobvyklejší chyby v cenovém vyjednávání * A něco málo počítání…:-) Metody výuky: Teoretické minimum v rozsahu cca 1 hodiny. Dále si účastníci na praktických cvičeních vyzkouší vyjednávání v různých situacích s různými typy „protihráčů“, naučí se správně argumentovat a zvládat námitky, zejména ve vztahu k ceně. Při následném rozboru si účastníci uvědomí některé teoretické zásady pro úspěšné cenové vyjednávání a z nich plynoucí poučení pro praxi. Při semináři je použita kamera, modelové situace jsou následně účastníkům promítnuty a analyzovány.

Cílová skupina

Obchodní dovednosti
Poznámka k ceně

5 300 Kč (s DPH 6 413 Kč) v ceně studijní materiály, občerstvení, oběd

Hodnocení




Organizátor