Detail kurzu

ASERTIVNÍ KOMUNIKACE - 4denní

Studio W s.r.o.

Popis kurzu

Naším cílem je vysoká efektivita a praktický přínos pro Vás, účastníky našich seminářů.

Obsah kurzu

A. ASERTIVNÍ KOMUNIKACE - 2denní Určeno pro každého, kdo potřebuje účinně zvládat náročné situace v komunikaci, dokázat obhájit svá práva, přitom si však zachovat věcnost a nezpůsobit zbytečné konflikty. Ideální pro manažery, obchodníky, pracovníky vyřizující reklamace a stížnosti, zaměstnance oddělení služeb zákazníkům, ale i pro ty, kteří chtějí umět lépe jednat v soukromých záležitostech. Cíl: * Naučit se dobře zvládat situace hrozící vznikem konfliktu * Seznámit se s principy a zásadami asertivní komunikace a naučit se je ovládat * Procvičit klíčové asertivní dovednosti: * Umět zdvořile odmítnout (říci ne) * Věcně čelit kritice a kritiku poskytovat * Požádat o laskavost * Dokázat prosadit svůj oprávněný zájem * Zvládat jednání s agresivními, nevstřícnými a nespolupracujícími lidmi Obsah: * Vysvětlení rozdílu mezi pasivním, agresivním, manipulativním a asertivním způsobem komunikace * Vymezení pojmu asertivita a 10 asertivních práv * Umění prosadit své zájmy a respektovat při tom zájmy druhých * Asertivita jako nástroj, nikoli životní postoj * Přátelská komunikace * Umění naslouchat * Nácvik základních asertivních technik: * Umění prosadit oprávněný požadavek * Umění požádat o laskavost * Asertivní předcházení konfliktům a řešení již vzniklých konfliktů * Umění věcně kritizovat * Reakce na kritiku (oprávněnou i neoprávněnou) * Asertivita nejen jako uvědomění si svých práv, ale také povinností * Verbální a neverbální složka asertivní komunikace * Překonávání negativních myšlenek, vlastních i cizích Metody výuky: Seminář je velmi interaktivní, účastníci jsou zapojeni do celého procesu, metoda učení skrze zážitek. Modelové situace, samostatné úlohy, hry, videoanalýza. B. TRÉNINK ASERTIVNÍCH TECHNIK ve složitých situacích - 2denní Určeno pro ty, kteří již znají základy asertivního způsobu komunikace a cítí potřebu dalšího zdokonalení ve využívání asertivních technik. Seminář je zaměřen na zvládání složitých situací pracovních i životních: jednání s manipulátory, agresory a jinak komplikovanými lidmi. Cíl: Prohloubení znalostí asertivních technik, analýza a řešení konkrétních situací z praxe. Umění zvládat krizové situace, při nichž hrozí velké ztráty sociální či materiální. Obsah: * Principy asertivní komunikace – zopakování a prohloubení základních pojmů * Rozpoznání manipulativních technik ze strany druhých * Férová a účinná obrana proti manipulativním postupům * Jednání s iracionálním, destruktivním, agresivním, nekompetentním partnerem * Jednání s partnerem, který má zdánlivě všechny trumfy na své straně (dodavatel, zákazník, nadřízený, ale také lidé v našem soukromí) * Emoce a racionalita v komunikaci * Vlastní emoce a jejich zvládání * Léčky a pasti v komunikaci – jak je rozpoznat a čelit jim * Jednání v krizových situacích Metody výuky: Seminář je velmi interaktivní, účastníci jsou zapojeni do celého procesu. Modelové situace, samostatné úlohy, hry, videoanalýza. Na semináři se zabýváme analýzou konkrétních situací z praxe a života účastníků a návrhem řešení, samozřejmě při respektování diskrétnosti – nikdo není k ničemu nucen.

Cílová skupina

Rozvoj osobnosti
Poznámka k ceně

16 500 Kč (s DPH 19 965 Kč) v ceně studijní materiály, občerstvení, oběd

Hodnocení




Organizátor